Wednesday 20 July 2011

MASA..."tick..tock..tick..tock..."

jikalau aku ada Masa....
akan ku "update" blog ini setiap hari.
jikalau aku ada Masa....
akan ku membaca buku yg ku letakkan ditepi katil..sehingga hari ini aku x habis baca lagi.
jikalau aku ada Masa...
akan ku buat sehabis mungkin "Route map plan", yang tidak terfikir lagi.
jikalau aku ada Masa...
akan ku fikir apa nak tambah kat ruang tamu rumah family.
jikalau aku ada Masa...
akan ku beli pokok di 'NURSERY' untuk ceriakan laman rumah.
jikalau aku ada Masa....
akan ku buat sehabis baik untuk membahagikan masaku , balance utk semua.
jikalau aku ada Masa....
akan aku buat sebaik mungkin utk segalanya....

tapi apakan daya,
masa tidak akan tggu kita...
masa lebih bergerak maju dah mcm 'bullet train!!!'...
tutup mata buka mata dh 26 tahun aku diplanet bumi ini,
terima kasih pada "MAHA PENCIPTA",
Kerana segalanya yg berlaku ada sebabnya,
jgn kita lupa....
kita yg perlu mengejar Masa...bukan Masa mengejar kita.

dan Akhir Sekali,
aku ingin meminta maaf....
kerana aku tidak meluangkan Masa pada semua...
dan aku hanya INSAN BIASA....

~nukilan utk diri sendiri~


No comments: